دستور پخت پسته پلو

پسته پلو از غذاهای سنتی ایرانی محسوب می شود که در شهرهای مختلف به ویژه دامغان محبوبیت خاصی دارد. در دستور پخت پسته پلو از مغز پسته تازه استفاده می شود که مزه عالی و خواص زیادی دارد. برای تهیه این پلو حتما از برنج خالص ایرانی استفاده کنید تا از طعم خوب آن لذت ببرید. برای آموزش این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

دستور پخت پسته پلو

مواد لازم پسته پلو

  • برنج خالص ایرانی: 3 پیمانه
  • مغز پسته تازه: 2 پیمانه
  • زعفران دم کرده: 2 قاشق غذاخوری
  • شوید خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

آموزش دستور پخت پسته پلو

دستور پخت پسته پلو بسیار آسان است و می توانید این غذای خوشمزه را برای مهمان های خود آماده کنید. برنج ایرانی را از حدود نیم ساعت قبل از طبخ غذا در آب بخیسانید تا پخت بهتری داشته باشد. برای اینکه برنج تازه در آب خراب نشود، از نمک استفاده کنید. درون یک قابلمه به اندازه کافی آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. مقداری روغن و نمک به آب در حال جوش اضافه کرده و برنج را به همراه مغز پسته در آب جوش بریزید. کف جمع شده روی آب برنج را جدا کنید تا شفافتر شود.

بعد از حدود 8 دقیقه برنج خالص ایرانی نرم شده و آماده آبکش کردن می شود. درون قابلمه روغن ریخته و اجازه دهید خوب داغ شود و بعد سیب زمینی های آماده شده برای ته دیگ را در قابلمه قرار دهید تا کمی سرخ شوند. حال یک لایه از مواد برنج و پسته ریخته و روی آن شوید خشک بریزید. تمام مواد را درون قابلمه ریخته و در انتها کمی روغن و زعفران روی آن بریزید و برنج را دم بگذارید. بعد از حدود یک ساعت غذا آماده شده و می توانید نوش جان کنید.

 از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...