دستور پخت کاهو پلو

کاهو پلو یکی از ساده ترین غذاهای پلویی در ایران محسوب می شود. در دستور پخت کاهو پلو تمامی مراحل با جزییات گفته شده تا بتوانید به سادگی و در کمترین زمان ناهار یا شام را آماده کنید. کاهو پلو یک غذای بسیار سالم و مقوی است. اگر شما برای پخت کاهو پلو از برنج خالص ایرانی استفاده کنید، این غذا طعم و عطر بهتری خواهد داشت.

کاهو پلو

مواد لازم کاهو پلو

  • کاهو: 500 گرم
  • سینه مرغ: 2 عدد متوسط
  • برنج خالص ایرانی: 3 پیمانه
  • پیاز متوسط: 1 عدد
  • گوجه: 2 عدد
  • زعفران و زردچوبه و برگ بو: به مقدار لازم

آموزش مراحل دستور پخت کاهو پلو

برای شروع دستور پخت کاهو پلو پیاز را به 4 قسمت برش بدهید. بعد از آن پیاز را به همراه ادویه، برگ بو و نمک به سینه مرغ اضافه کنید و درون قابلمه بریزید. روی سینه مرغ مقداری آب بریزید و بگذارد مرغ ها کاملا پخته شود. سپس سینه های مرغ پخته شده را ریش ریش کنید. کاهو و گوجه های از قبل شسته شده را به اندازه های کوچک خرد کنید. گوجه ها را به همراه مقداری کره درون تابه تفت دهید تا کمی نرم شوند. سینه مرغ و کاهوهای خرد شده را به تابه اضافه کنید و مقداری نمک بریزید. زعفران از قبل دم کرده را به مواد اضافه کنید تا رنگ و بوی بهتری بگیرند.

برنج خالص ایرانی از قبل خیس کرده را به صورت آبکشی آماده کنید. در کف قابلمه مقداری کاهو بگذارید، سپس کمی از برنج ایرانی و مواد مرغ را درون قابلمه ریخته و این کار را به صورت لایه لایه ادامه دهید. وقتی مواد تمام شد در قابلمه را ببندید و بگذارید کاهو پلو به مدت 35 دقیقه دم بکشد. شما عزیزان می توانید در کنار این کاهو پلوی خوشمزه سالاد و ترشی هم نوش جان کنید.

 از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...